Articles

Simon & Jan – Weil ich kann (Lyrics) | German Song Translation | Deutsch Für Euch

July 20, 2019

You Might Also Like

10 Comments

  • Reply Learn German - Deutsch für Euch July 20, 2019 at 11:02 am

    I'm really liking the strategy of doing the translation first, without any interruptions, then getting to language and culture based notes and then adding a little overarching analysis and interpretation – in my mind, that works out well. Do you agree or did you like it better the way I did it for "Duett"?

  • Reply zxcv July 20, 2019 at 11:02 am

    Hi Katja. Thanks for the video. You said “mull that over” two thirds into the video, but it should actually be “mull over that”. Peace

  • Reply Elliott Lockwood July 20, 2019 at 11:02 am

    Das hilft mir ganz viel! Vielen Dank für deine harte Arbeit!

    Natürlich ist dein Englisch schon perfekt, also ist es nicht am wichtigsten, dass ich es korrigieren. 🙂 Doch um 10:14 hast du "lethARgy" gesagt. Man spricht es meistens "LEthargy" aus.

    Noch einmal gesagt ist es total unwichtig. 🙂 Du bist spitze!

    (All this at the risk of you or anyone pointing out my less than perfect German. Go for it!)

  • Reply Natalia Lenchuk July 20, 2019 at 11:02 am

    Kann ich Ihnen etwas hier fragen? (Do say yes, please!)) Ich brauche einen Rat. In Mai gehe ich fuer ein paar Tage nach Deutschland, und ich spreche Deutsch sogar schlechter als ich schreibe. Ihre video haben schon mir sehr geholfen mich etwas zu errinern. Was koennte ich noch tun (schnell!)) um Deutsch etwa besser zu verstehen und sprechen. (Yeah, I know, I wrote it poorly, but I frankly tried – more for myself – to write it on my own. Sorry))) I would be grateful for any tips or pieces of advice. Thanks!

  • Reply Kevin F. July 20, 2019 at 11:02 am

    In work people often ask me why I do things a certain way. My answer has always been,"Because I can." Weil ich kann is engraved on all my tools but a guy I correspond with in Germany says the phrase said in German is very condescending. I said good, that the effect I was looking for.

  • Reply Off the path July 20, 2019 at 11:02 am

    Lauft the first word I learned in German via boyinaband lol. Love your videos, thanks!

  • Reply boatswaiN July 20, 2019 at 11:02 am

    Danke für dieses großartige Konzept und höre auch andere Lieder, die du erwähnt hast, aber verstehe ich die Worte nicht xD Sie brauchen auch Übersetzung.

  • Reply Lestry July 20, 2019 at 11:02 am

    Dieses Konzept gefällt mir sehr. Ich studiere Deutsch an der Uni und ich finde dass es sehr schwerig ist, Materielien für höheres Niveau zu finden. Liedern übersetzen ist einfach genial und hilft mir sehr. Danke schön!

  • Reply John Wolves July 20, 2019 at 11:02 am

    👌👌👌👌❤❤❤❤