Articles

BG FOLK DANCE MASTERS – SOFIA REGION PART 2

May 11, 2019

You Might Also Like

44 Comments

  • Reply Jesui San Luis May 11, 2019 at 6:08 pm

    Beautiful dance greetings from Mexico

  • Reply Ozan Ahmet GÖKÇE May 11, 2019 at 6:08 pm

    3:40 Kemaliye Tamzarası

  • Reply Darius Aetius May 11, 2019 at 6:08 pm

    What a great Qamaliye Tamzarasi was that. Incredible combinations! Why did they add music though? It ruins all the dramatic effect of silence…

  • Reply M K May 11, 2019 at 6:08 pm

    where can i find this dance music ?

  • Reply Ahmet Cenik May 11, 2019 at 6:08 pm

    KEMALİYE TAMZARASIII

  • Reply tan a May 11, 2019 at 6:08 pm

    ben orada değildim

  • Reply StarS May 11, 2019 at 6:08 pm

    Bulgaria is oldest country in Europe. Bulgaria is first national state in Europe which adopt Christianity and Bulgarian church became first national independent church in Europe in year 927.
    Bulgarians created Bulgarian Civilization with Bulgarian language, Bulgarian alphabet Cyrillic and Orthodox Christianity.

    Bulgarians spread Christianity and the Bible, translated into Bulgarian language and written in Cyrillic, among the so-called "Slavs" and incorporated most of the "Slavs" into Bulgarian civilization, including the Russians.

    All so-called "Slavic" languages are created on the basis of Bulgarian language. Russian language and so-called "Slavic" languages on the Balkans are dialects of Bulgarian language.

    Today about 300 million people in Eurasia including Russia use Bulgarian writing system Cyrillic as the official alphabet.

    https://en.wikipedia.org/wiki/First_Bulgarian_Empire

    https://en.wikipedia.org/wiki/Simeon_I_of_Bulgaria

    https://en.wikipedia.org/wiki/Cyrillic_script

    https://en.wikipedia.org/wiki/Second_Bulgarian_Empire

  • Reply Aleksandra Savic May 11, 2019 at 6:08 pm

    💃❤️🇷🇸

  • Reply Nr!# nO May 11, 2019 at 6:08 pm

    Beutiful Bulgaria has a maizin culturale haritage in many many ways and things…
    Love from Albania 2 one of Europes oldest contry

  • Reply Takaiwase May 11, 2019 at 6:08 pm

    Now play it without the music. That is the real skill.

  • Reply Raimondas Marciulevičius May 11, 2019 at 6:08 pm

    Bulg Folk & BG FOLK MASTERS, good job. Together we are strong! 🙂 🙂

  • Reply Wizav PRO May 11, 2019 at 6:08 pm

    Oldest dance in Europe, 4000+ years old.

  • Reply Wizav PRO May 11, 2019 at 6:08 pm

    Thracians <3 brothers

  • Reply John Sarich May 11, 2019 at 6:08 pm

    Bulgarians are the best folk-dancers on Planet! Some of the Bulgarian dances are between 3 000 and 5 000 years old (and possibly much older). Its no wonder that they are so rich, dynamic, coordinated, harmonic and rhythmic. When I listen and watch Bulgarian dances I feel as if I immersed in winds of eternity! Congratulations Bulgarians! You are Brilliant!

  • Reply M K May 11, 2019 at 6:08 pm

    I like the music also. So cool. where can we find the music

  • Reply gvnikolov May 11, 2019 at 6:08 pm

    Колко е разнообразен българския фолклор ! Ако искаш по-бързо гледай шопско, ако искаш бавно гледай доброджанско, ако искаш мистика гледай странджанско, ако искаш нещо по средата гледай тракийците, а родопчаните колко са интересни… Гордея се с теб България. А съседите крадат ли крадат… нали в Молдова е пълно с българи, за Македония какво да говорим, а сърбите като не могат да направят от българите сърби творят шопи и македонци… най-старата държава в Европа е окрадена от благородните си съседи ! България съществува от 681г. Сърбия се появява на картата 9 век, Гърция тогава не съществува има Източна Римска империя , упрвлявана от римляни и събрала в себе си си сирийци , гърци , арменци , Румъния се създава през 1865г. какви глупости говорят троловете тука ?

  • Reply Liubov Bakhmutova May 11, 2019 at 6:08 pm

    болгарский танец !!!!

  • Reply franceseattle May 11, 2019 at 6:08 pm

    amazing artistry, thank you SO much!

  • Reply Trayan Hristov May 11, 2019 at 6:08 pm

    Страхотнс музика, но първата половина от танца е много еднообразна

  • Reply BRUTUS VAN SERENITY May 11, 2019 at 6:08 pm

    Impressive!!!
    Bravo!

  • Reply Nadeto Mirkova May 11, 2019 at 6:08 pm

    REALLY THIS IS The MY BEAUTIFUL Mother Bulgaria !!! I AM VERY, VERY, VERY HAPPY – I ALWAYS LIVE IN Bulgaria !!! Nadya Mirkova from Sofia – Bulgaria

  • Reply Nadeto Mirkova May 11, 2019 at 6:08 pm

    DIVINE !!! BEAUTY, BEAUTY TRUE Bulgarian BEAUTY !!! Thank You My God FOR The ALL THIS BEAUTY !!! Nadya Mirkova from Sofia – Bulgaria

  • Reply hermann-josef wolf May 11, 2019 at 6:08 pm

    Alle haben 1 job

  • Reply luis milicich May 11, 2019 at 6:08 pm

    zivila nase brate Blharija

  • Reply Nadeto Mirkova May 11, 2019 at 6:08 pm

    Sledva Balgarski tekst ——> The My Beautiful Bulgaria SINGS and DANCES !!! The Bulgarian SOUL and The Bulgarian HEART SINGS and DANCES !!!!!!!!!!!!!!!! The Bulgarian FOLKLOR IS The BEST IN The World !!! The Bulgarian FOLKLOR, The Bulgarian DANCES AND The Bulgarian VOICES ARE PRIDE FOR Bulgaria – ARE Pride for The World CULTURE !!!!!!!!!!!! Bulgaria HAVE GREAT, GREAT, GREAT VOICES – World VOICES : Nikolay Ghiaurov – World Bulgarian BASS , Boris Hristov, Nikola Guzelev, Raina Kabaivanska, Gena Dimitrova, Sonya Yoncheva – BRILLIANT Bulgarian SOPRANO IN the Metropolitan Opera !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! The Bulgarian TALENTS ARE PRIDE FOR BULGARIA and PRIDE FOR The World CULTURE !!! The Bulgarian FOLK IS PRIDE FOR The World CULTURE !!! I LOVE The My Bulgaria ENDLESS !!! Always with a lot of love and light Nadya Mirkova and all my big family, and all my friends from Sofia – Bulgaria – Russia – Europe – USA and all World !!! ——> Bulgarian tekst ——–> Moiata krasiva Bulgaria pee i tancyva !!! Balgarskata Dysha i Balgarskoto sarce peiat i tancyvat !!!!!!!!! Balgarskiat folklor e nai-krasiivia v Sveta !!! Balgarskiat folklor, Balgarskite Narodni tanci i Balgarskite GLASOVE sa GORDOST za Bulgaria i GORDOST za Svetovnata kultura !!! Bulgaria ima GOLEMI, GOLEMI, VELIKI GLASOVE : Nikolai Ghiaurov – Svetoven Balgarski BAS, Boris Hristov, Nikola Guzelev, Raina Kabaivanska, Gena Dimitrova, Sonya Yoncheva – Briliantnoto Balgarsko Soprano v Metropoliten Opera !!!!!!!!!!!!! Balgarskite TALANTI sa GORDOST za Bulgaria !!! Balgarskite TALANTI sa GORDOST za Svetovnata kultyra !!! Balgarskiat Folklor e GORDOST za Svetovnata kultyra !!! Az obicham Moiata Bulgaria bezkraino !!! Vinagi s mnogo lubov i svetlina Nadya Mirkova i cialata moia goliama familia, i vsichki moi priateli ot Sofia – Bulgaria – Rusia – Evropa – USA i cial Sviat !!!

  • Reply Vanya Apostolova May 11, 2019 at 6:08 pm

    БРАВО!!!

  • Reply Stefan Jankovic May 11, 2019 at 6:08 pm

    Bravo majstori!!!! Bugari pravi i jedini sopovi! Drz se zemljo sop te gazi! Pozdrav iz Srbije!

  • Reply Nadeto Mirkova May 11, 2019 at 6:08 pm

    MAMA MIA !!! BEAUTY !!! BEAUTY !!! ENDLESS Bulgarian BEAUTY !!! GOD BLESS Mother Bulgaria !!! Nadya Mirkova

  • Reply liundula May 11, 2019 at 6:08 pm

    What is the name of the last song? It is very impressive choir.

  • Reply dohaeng82 May 11, 2019 at 6:08 pm

    Pozdrowienia z Polski

  • Reply Branko Simic May 11, 2019 at 6:08 pm

    BRAVO👍🏻👌Pozdrav IZ Srbije!!!

  • Reply Nadeto Mirkova May 11, 2019 at 6:08 pm

    Ima li neshto po-krasivo ot Balgarskite Narodni Tanci ???!!! – NE, NIAMA !!! Gledala sam Italiancite kak reagirat, kogato gledat Balgarski Narodni Tanci na tiahna scena !!!!!!!!!!! Te prosto ne mogat da stoiat na edno mesto !!! Stavat i zapochvat da igraiat v tehen stil !!! Tolkova sa emocionalni, che ne mogat da stoiat na edno miasto !!! Nadya Mirkova

  • Reply Nadeto Mirkova May 11, 2019 at 6:08 pm

    THIS IS TALENT AND BEAUTY !!! THIS IS BEAUTY AND TALENT !!! THIS IS BULGARIA !!! —-> Bulgarian tekst ——> TALANT I KRASOTA !!! KRASOTA I TALANT !!! TOVA E BULGARIA !!!

  • Reply kiril ilievski May 11, 2019 at 6:08 pm

    Фантазијааааааа🍺👍💗💗💗💗

  • Reply kiril ilievski May 11, 2019 at 6:08 pm

    Многу убаво играат …
    Поздрав од Македонија…
    Филип Кутев и Танец најдобри…

  • Reply Mariela Krasteva May 11, 2019 at 6:08 pm

    GOD bless BG!!!

  • Reply Mariela Krasteva May 11, 2019 at 6:08 pm

    Draz se zemio,Shop te gazi !!!

  • Reply Mariela Krasteva May 11, 2019 at 6:08 pm

    BRAVO BULGARIANS!!!
    BEAT THIS!!!❤

  • Reply Nemezisist May 11, 2019 at 6:08 pm

    Ирландските танци ряпа да ядат! Мило, родно и любимо. Прекрасно е!

  • Reply florian nastos May 11, 2019 at 6:08 pm

    Masterpiece greetings from albania 👌👌

  • Reply mykimikimiky May 11, 2019 at 6:08 pm

    Im not a fan of etno and folklor songs and that … but bulgarian music has something unique in the world ! SO MANY ODD RHYTHMS ! I could listen to the same song all day, it can never broe you ! and it really makes you dizzy if you don't know to count 7/8, 9/8 etc … 😀
    šta sad ? pozdrav iz Hrvatske ? довиждане у Загреб !

  • Reply Luc Vande Ginste May 11, 2019 at 6:08 pm

    really amazing!

  • Reply Kimbo Bimbo May 11, 2019 at 6:08 pm

    български фоклор от добруджа Е РУМАНСКИ
    български фоклор от шопско е СРЪБСКИ
    български фоклор от македонско е МАКЕДОНСКИ
    български фоклор от тракия е ГРЪЦКИ ИЛИ ТУРСКИ
    български фоклор от странджа е ТУРСКИ
    so dont exist bulgarians and bulgarian foklor !!!!!

  • Reply Bill Getman May 11, 2019 at 6:08 pm

    Дръж се Земльо, шоп те гази! 🙂